Villkor

Vilkår og betingelser

1. Firma

Trimakk.se tillhandahålls av Trimakk Svenska AB, organisationsnummer 559121 7947.



Information och bilder på hemsidan ägs av företaget eller partnern och får inte kopieras utan tillstånd.
Kontaktinformation:
Telefonnummer: 08 212 400
E-post: service@trimakk.se
Juridisk adress: Box 202, 452 24 Strömstad


2. Priser


Alla priser visas i svenska kronor och inkluderar moms.
I varukorgen ser du totalpriset inklusive alla skatter.

3.1 Betalning


Betalning sker via den lösning du väljer i kassan.
Betalningssättet tillhandahålls av Svea Ekonomi AB och vi har möjlighet att erbjuda kortbetalning och faktura/delbetalning.
Betalning sker när varan har skickats.


3.2.1 Faktura och delbetalning

I samarbete med Svea Finans NUF erbjuder vi en säker och enkel faktura- och delbetalningslösning. För att använda fakturalösningen måste du ange ditt personnummer eller deras organisationsnummer för att en enkel kreditprövning ska kunna genomföras. Förutsättningen för lösningen är bland annat att du är folkbokförd i Norge och har fyllt 18 år. Du kan inte heller ha några aktiva betalningsanmärkningar. Alla fakturor som överförs till Svea Finans NUF är deras egendom och alla inlösen ska betalas direkt till Svea Finans NUF. Fakturalösningen levereras med 14 dagars kredittid. Vid försenad betalning debiteras påminnelseavgift och dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går fakturan över till inkasso.

Om du vill använda den delbetalningslösning som erbjuds av Svea Finans NUF kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed delvis betala för ditt köp. Du väljer kredittid genom att bocka för det kampanjalternativ som passar dig. Köpet kan lösas in i sin helhet när som helst, inom förfallodagen.

För att kunna göra en delbetalning måste du uppge ditt personnummer för en enkel kreditprövning. Förutsättningen för delbetalning är att du är folkbokförd i Sverige och har fyllt 18 år. Du kan inte heller ha några aktiva betalningsanmärkningar.

3.2.2 Frågor relaterade till din faktura eller delbetalning

För frågor relaterade till fakturor och delbetalning kan du kontakta Trimakk på 08 212 400 eller direkt med Svea Ekonomi AB på 08 735 29 40.


3.2.3 Pris


En fakturaavgift kan tillkomma på fakturan med 14 dagars förfallodag.
Exempel på effektiv ränta för delbetalning av ett köp om 10 000 kr med en löptid på 12 månader med 0 % ränta och en etablerings- och löptid på 195 respektive 35 kr: 10,68 %..


4. Frakt


Fraktkostnader beräknas och hanteras av DHL, med undantag för vissa standardpriser på mellan 80 och 450 NOK, beroende på försändelsens storlek och vikt.


4.1 Levereransmetoder


Varorna levereras med DHL och exempel på lösningar kan vara brevförsändelser, paket till service point, paket utlevererade till dörren och företagspaket beroende på storlek på beställning och försändelse..


4.2 Leveranser


Beställningar som görs före kl 14.00 behandlas samma dag och levereras vanligtvis inom 1-3 dagar.
Leverans sker direkt till den adress du angivit vid beställning.


4.3 Skadade varor och reklamationsrätt


När du får din beställning är det viktigt att kontrollera varorna för skador eller defekter.
Skulle varan vara skadad eller störd kan du kontakta oss via e-post eller telefon för vidare instruktioner.
Du har fem års garanti hos Trimakk, och reklamationsrätt enligt svensk lag.


5. Ångerrätt


Som kund har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter att du mottagit varan.
Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan returneras i originalförpackningen, och är i huvudsak oförändrad.
Du har rätt att öppna förpackningen och prova produkten, men den får inte användas utöver det. När du utnyttjar ångerrätten betalar du själv returfrakten.
Om du utövar din rätt att ångra köpet kommer vi att återbetala hela beloppet för varorna så snart som möjligt, eller inom 30 dagar från det datum vi tog emot varorna.

Se även Konsumentrådet eller Distansförsäljningslagen.


Sekretess, säkerhet och personlig information


I samband med beställningen accepterar du att vi lagrar och använder dina uppgifter. Vi gör detta för att uppfylla våra skyldigheter gentemot dig.
Vi dokumenterar även all kommunikation vi har med dig via e-post, för att kunna erbjuda den tjänst som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att dela din personliga information med tredje part.


7. Kontakt & Support


Kontakt och support hittar du HÄR.


8. Cookies


En cookie är en textfil som skickas från en webbplats till datorn där den lagras antingen i minnet (sessionscookies) eller som en textfil (textbaserade cookies).
Cookies används för att lagra inloggningen eller kundvagnen när du surfar på olika webbplatser. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte att kunna göra någon beställning på vår webbplats.
Du kan enkelt ändra detta i din webbläsarinställningar. Observera att vi inte använder cookies för att lagra personlig information om dig.


9.1 Force majeure


Särskilda omständigheter som inte står under mänsklig kontroll såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, brand, miljökatastrof, allvarlig smitta som hindrar parterna från att fullgöra sina skyldigheter kan befria en part från skyldigheterna.
Ett sådant undantag gäller förutsatt att operationen inte kan utföras under dessa förutsättningar. Den andra parten ska omedelbart underrättas om omständigheterna för användningen av denna bestämmelse.


9.2 Byte av kontrakt


Efter att du som kund har gjort ett köp har vi ingen rätt att ändra villkoren för det aktuella köpet om inte annat avtalats.


9.3 Klagomål


Om du har ett klagomål, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon.


9.4 Tvister och lagar


Svensk lag ska gälla för alla köp som görs under dessa villkor.
Tvister om köp enligt dessa villkor ska handläggas exklusivt av svensk domstol.